PH-SHF

Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6 Op deze foto berust een auteursrecht - fotocode: A6

Informatie

Automerk: McDonnel-Douglas
Autotype: MD-902
Soort voertuig: Ambulancehelikopter | traumahelikopter | SAR
Bouwjaar: 2000
Provincie: Gelderland
Dienst en standplaats: Lelystad | ANWB Medical Air Assistance (MAA), Groningen | Volkel
Roepnummer: Lifeliner 3 (LL03) | Lifeliner 4 (LL04) 01-999

Opmerkingen

Technische gegevens:

  • Merk en Type: Mc Donell Douglas MD-902 Explorer Rotorcraft
  • Serienummer: C/N 900-00080
  • Motor:               2 Turbo-shaft engines Pratt & Whitney Canada PW206E
  • Zitplaatsen:      4

Historie PH-RVD:

  • 2000-2001 | Testvluchten met registratienr: N7008Q
  • 2001-2002 |Luchtvaartmaatschappij Schreiner Airways BV in Leiden (NL registratie op 22-01-2001)
  • 2002-2003 | Schreiner Northsea Helicopters BV, Den Helder (tot 1-10-2003)
                              als LL04 op dak AZG Groningen
  • 2003-2005 | Schreiner Northsea Helicopters BV als Lifeliner 3 te Volkel (van 1 okt. 2003- tot 7 juni 2005)
  • 2005-2006 | Geexporteerd naar Engeland. Registratienr: G-SASH (op 10-6-2005)- Police Aviation Services
  • 2006-2017 | Yorkshire Air Ambulance, Halifax (UK) vanaf 29 augustus 2006 Registratie: G-SASH
  • 2017-2018 | Heli Delta BV, St Agatha Netherlands. 25-9-2017 tot 8-12-2017 als G-HDBV

 

De PH-SHF was eigendom van Schreiner Airways en vloog in de periode 2002 t/m 1 oktober 2003 als Lifeliner 4 met standplaats het dak van het AZG Groningen. Dit was als tijdelijke oplossing voor de ANWB MAA in afwachting van een definitieve vergunning. In 2003 won ANWB/MAA de nieuwe aanbesteding voor de standplaats Groningen en op 1 oktober werd de Lifeliner 4 vervangen door een Eurocopter EC-135 (D-HSAN).

Deze PH-SHF ging toen over naar Volkel en verving daar de PH-RVD als Lifeliner 3 voor de ANWB MAA.

Toen de ANWB voor 2005 ook de definitieve aanbesteding voor de regio Nijmegen won, werd de Vliegbasis Volkel de definitieve standplaats en werd ook hier een Eurocopter aangeschaft (PH-ELP)

De PH-SHF werd door Schreiner in 2005 verkocht naar Engeland